svar på tal?

Linnea: Skulle du kunna berätta lite hur det känns att vara ensamstående mamma till snart två små underbaringar? Jag tycker du är en extremt stark människa och en förebild för alla mammor, blivande, unga som äldre. Du verkar göra ett superjobb och lilla max är bara sååå söt :). Jag är också gravid,men bara i vecka 10+1 än så länge, men jag har så svårt att få i mig näringsrik mat nu pga av illamående av just detta, grönsaker är inte ens att tänka på. Har du också varit med om det och har du några cravings? Jag äter citroner och är ständigt sugen på salt :P Lycka till!




Hej Linnea :) Tack för den fina kommentaren, den värmde verkligen :) Alltså ja, hur ska man börja? Max är jag ju helt ensam med, han har ingen pappa alls, eller jo han har ju en men pappa vette tusan om man kan kalla honom, mer som en fis i rymden, han bryr sig inte om Max alls så han och jag har varit ensamma redan från början av graviditeten :) Och vi har klarat oss finfint, men lite stöd från nära och kära, speciellt mamma och pappa! Den kommande lilla prinsen har en pappa, han är med och så men vi, ja hur ska man säga, vi är inte tillsammans och bor inte tillsammans men vi kan träffas och umgås ibland och han kommer förhoppningsvis att finnas där resten av tiden också :)
Alltså ja, jag mådde också väldigt illa i början, det va så jag kom på att jag va gravid, båda gångerna :) Med Max fick jag värsta frukt och grösaksnojjan och nu under den här graviditeten har jag väl stoppat i mig det som fallit mig i smak, ingen speciell grej jag fastnat för sådär, mer det jag är sugen på just för tillfället. Men då är iaf mitt tips till dig att försöka äta det du får i dig, och mår du illa så drick ett glas vatten och lägg dig och vila, det fick/får jag göra, jag försökte sen lära mig att "vänja mig" vid sånt jag inte klarade av, bla vissa frukter och grönsaker, men eftersom rekomenderat frukt och grönt intag är ca 500g/dag så måste man :) En graviditet är inte alltid en dans på rosor ;P Men lycka till med allt och hoppas det blir bättre, det brukar det iaf bli :) Och om du bloggar så skriv gärna en adress, skulle vara kul att läsa om andras graviditeter också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0