Bebis v 28 - 89 dagar kvar!

Beräknat förlossningsdatum: 2009-08-16

Barnet blev till omkring: 2008-11-23

Du är i vecka: 28

Du är i månad: 6

Antal graviditetsveckor och dagar: 27 veckor 2 dagar

Antal dagar kvar till förlossningen: 89



Jaa, men det känns tamejtusan som jag ska föda på fredag, jag driver inte! Sån satans ryggvärk och tokungen i magen bara flyger omkring, magen studsar åt alla håll och kanter! Gör ju nästan lite ont ibland :S Men men, det är väl den satans foglossningen som är igång och surrar på extra mycket nu :/ Bara leva med det och se glad ut! Oh se där ja! En liten rumpa som peta ut en meter från magen :D Ovanligt! Har kommit underfund med att det kanske är dags att införskaffa sig en säng till den lilla och lite grejer till skötbordet och allt? Har ju bara lite kläder och inget mer :S Alltså jag har ju allt efter Max, men jag mena mest allt med nappar, nappflaskor, blöjor mm, amningsgrejer, ja you name it! Får ta lite pö om pö nu dom sista månaderna och hoppas på att man hinner klart, blir ju svindyrt att köpa allt på en gång :/ Nej nu när min stora prins sover så ska jag ta mig härifrån och faktiskt kasta mig på soffan i hopp om att somna tidigt och få sova ordentligt inatt! Wish me luck ;D





Puss / Happyface :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

skulle du kunna berätta lite hur det känns att vara ensamstående mamma till snart två små underbaringar? Jag tycker du är en extremt stark människa och en förebild för alla mammor, blivande, unga som äldre. Du verkar göra ett superjobb och lilla max är bara sååå söt :). Jag är också gravid,men bara i vecka 10+1 än så länge, men jag har så svårt att få i mig näringsrik mat nu pga av illamående av just detta, grönsaker är inte ens att tänka på. Har du också varit med om det och har du några cravings? Jag äter citroner och är ständigt sugen på salt :P Lycka till!

2009-05-19 @ 21:01:23
Postat av: linnea

skulle du kunna berätta lite hur det känns att vara ensamstående mamma till snart två små underbaringar? Jag tycker du är en extremt stark människa och en förebild för alla mammor, blivande, unga som äldre. Du verkar göra ett superjobb och lilla max är bara sååå söt :). Jag är också gravid,men bara i vecka 10+1 än så länge, men jag har så svårt att få i mig näringsrik mat nu pga av illamående av just detta, grönsaker är inte ens att tänka på. Har du också varit med om det och har du några cravings? Jag äter citroner och är ständigt sugen på salt :P Lycka till!

2009-05-19 @ 21:02:15
Postat av: bea wiggosmamma

åh , magen<3. jag vill också ha en till mage! :) <3

2009-05-19 @ 21:17:15
URL: http://beapettersson.blogg.see
Postat av: Alexandra

Fin bild på den stora magen ;D<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0